תלמידים וחברים מספרים

רפי יעקובי, פסיכולוג, מייסד "בית ספר לידידות":

הייתה לי נחת טהורה והנאה גדולה להכיר וללוות את ליטל, באופן אישי ומקצועי, במהלך השנים האחרונות. ליטל, חריפת מחשבה ומהירת תפיסה, התמודדה תוך זמן קצר ובהצלחה עם כלי החשיבה שיצרתי במהלך עשורי שנות עבודה. יכולתה להפיק שינויים אישיים, ולחולל שינויים בסביבתה הרשימו אותי כבר בתחילת היכרותנו. מסריקת נוף היכולות ושדה ההזדמנויות, בחרה ליטל ערוצי ביטוי חדשים, ומצאה דרך מקורית לחבר אותם אל ארגז הכלים של "בית ספר לידידות". היא זיהתה בעולם הצילום פעילויות שממחישות מושגים מהלקסיקון שגיבשתי עם השנים, ומיסדה דרך חדשה וידידותית ללימוד והפקת שינוי, שאנשים מתחברים אליה בקלות. ואכן, החיבור שיצרה ליטל בין צילום לבין שיטת "בית ספר לידידות" הוא חיבור אפקטיבי, במיוחד כדי לעקוף קשיים וסרבנות למידה. תוכניות ההדרכה של ליטל יוצרות גירוי לקידום יכולות, ביטוי ויצירה. מי שלומד אצלה מבלה בנעימים, מפעיל את הראש, ומגיע לתוצאות, גם בתחומי חיים שלא העלה קודם לכן בדעתו. ליטל בעלת יכולת מרשימה לייעוץ בתחומים מגוונים, בין השאר, ייעוץ לארגונים, מנהלים וצוותים, וכן ליווי אישי, זוגי ומשפחתי. היא מתמודדת עם סוגיות מורכבות באופן צלול וחד, ומי שהיא בוחרת ללוות, מקדם את האינטרסים שלו ומרוויח.

ויקי פלטניק, אשת משאבי אנוש ופעילה לקידום מעמד האישה:

כל החיים חלמתי לצלם, לספר דרך המצלמה את הסיפור שלי, של העולם כפי שנתפש בעיני, ולשתף בהתרגשויות הרגעיות שנקרות בחיים. כשנחשפתי לצילומים של ליטל, זיהיתי את ההזדמנות. פניתי לליטל ואמרתי: "אני רוצה לצלם! קחי אותי אתך". וכך התחלנו… ומה קרה מאז? מהפך! כיום אני בוחנת את החיים שלי, כל יום מחדש, דרך הפריים. אני בונה את הקומפוזיציה הפרטית שלי, בוררת היטב את הפרטים שתומכים בה, ומוציאה פרטים שמייצרים רעש. אני שולטת בכמות האור שאני מכניסה לחלקים שונים בחיי, מתפקסת, או להפך: מורחת את הפריים בתנועה. אני מובילה את עצמי, ממש כפי שאני מובילה את העין של הצופה בצילום. ההתבוננות שלי על העולם דרך העדשה קיבלה נופח ועומק אחרים. אני לוקחת את היכולות האלה גם לתוך העולם המקצועי שלי, שברובו בנוי על התבוננות באנשים וארגונים. בנוסף למיומנויות הצילום, למדתי שפה שהפכה להיות חלק מחיי היומיום. שפה שמגדירה את ההוויה, ושמאפשרת לי לחולל שינויים מרחיקי לכת בחיים המקצועיים, ובאושר הפנימי שלי. ומעבר לכל, אני מגשימה את החלום שלי, אני מצלמת…

יוסי פריאר דרור, מנכ"ל חברת "משב – מחקר יישומי":

ליטל יקרה, הסבת לנו הנאה גדולה בכל אחד מחמשת המפגשים בסדנה לצילום תרפויטי. בכל אחד מהמפגשים התחברנו באופן ייחודי ומעמיק עם עצמנו דרך הצילום והמצלמה. בכל מפגש למדנו משהו חדש, אחזנו, מסגרנו, מיקדנו, קיבלנו פרספקטיבה ועומק, הארנו והוארנו, עיצבנו וחיברנו סיפור חדש מרתק. יש לך יכולת למצוא מכנה משותף בין ניגודים, לחבר עולמות שונים, לפתוח אופקים ולהאיר לכל הכיוונים והכל בדרך רגועה ומהנה. אני מאחל ומקווה שאת והסדנה תגיעו ותגעו בכמה שיותר אנשים, ותסייעו לכל אדם לעצב את הקומפוזיציה הייחודית לו, ולשים את האושר בפוקוס.

מיכל הלוי, מושב רם און:

אני רוצה להודות לך על ההרצאה והערב הנפלא שהיה לנו ושאת היית חלק ממנו. ההרצאה שלך הייתה מקסימה, ומילאה אותי בהמון מחשבות ותובנות. זה עושה חשק אדיר ללמוד להתנסות, ובעיקר לצלם, ודרך זה כנראה מתרחשים תהליכים מופלאים… אני מאוד מקווה ורוצה שיצא לנו להיפגש בהמשך במסגרות נוספות, רוצה לחוות אותך כמורה, ומרגישה שהמפגש היה רק כפתיחה… המון המון תודה.

"מסע מצולם בעקבות מדע האושר" – הרצאה לקבוצת צלמי ערד:

ליטל, הענקת לנו ערב מקסים ומעניין. נשארתי סקרן עם המון מוטיבציה לחקור ולגלות את העולם סביבי, עם וגם בלי מצלמה. – מאיר סדובניק
התוודענו לצלמת מיוחדת, המשלבת תפיסת עולם בונה ומפתחת, בשילוב עם הצילום ודרכו. הנאה ויזואלית מצילומים מרשימים, וחומר מעורר מחשבה על חשיבה חיובית, כשהצילום משמש כלי עזר אל מציאת האושר ותובנות פנימיות על עצמנו. אני אישית ממש חוויתי העצמה. – ענת עוז רסקין
היה מרתק לשמוע את ליטל, מייסדת שיטת הצילום התרפויטי ״לשים את האושר בפוקוס״. הצילומים שלה מדהימים והייתי יכולה להקשיב לה עוד. – לי יצחק
הקהל של הערב, שאני בתוכו, נהנה מתמונות ותובנות מעניינות ומאתגרות. – דורון אורגיל

דלית פרוטר, ציירת:

ליטל, אני שמחה שהכרנו ושזכיתי לחברה טובה. אני רוצה להודות לך על כל העזרה, התמיכה והידע שהענקת לי במהלך השנה האחרונה. הגעתי עם "פחד מצלמה", יותר מדי כפתורים… יותר מדי הסברים… אבל השילוב שלך, של ידע טכני נרחב, עם יכולת רגשית וסבלנות אין סופית, שמלווה תמיד בחיוך חם ותומך, עשה עבורי את השינוי. כבר לאחר מספר מועט של מפגשי לימוד, הרגשתי שהמצלמה פחות מפחידה אותי. התקדמתי ממפגש למפגש, ויכולתי להיעזר במצלמה יותר ויותר, בתהליכי היצירה שלי. ובאופן אישי, ליטל, אני נפעמת מהצילומים שלך. את מצליחה לקלוט מצבים מורכבים ומעניינים, לראות את מה שמעבר לנראה, ולהעביר את החוויה הרגעית גם לצופה.

דרורה נבון, דוברות ותקשורת:

ליטל יקרה, זכות גדולה הייתה לי להכירך במסגרת עבודתי כדוברת ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים. ברוכת כישורים ואיכויות, שבאו לידי ביטוי בעבודתך כחוקרת יישומית. באמצעות כישורי הלמידה שלך ויכולותייך היצירתיות, פיתחת מודל ייחודי, ראשון מסוגו בארץ ובעולם, לצמיחה אישית באמצעות לימוד צילום. השכלת להביא את ניסיונך העשיר בתחום המחקר, אל תוך התחום החדש שפיתחת. הצלחת, במקום שיחידי סגולה מצליחים – להפגיש שני תחומי תוכן ולהצמיח מתוכם תחום חדש. אני בטוחה, שפריצת הדרך הזו, תביא בשורה לאנשים רבים ותשפר את איכות החיים.

Guy Bar-Nahum, Technologist:

Littal has a rare talent for seeing. She sees opportunities that arise from connecting seemingly disparate worlds of mind and eye. She combines artistic creativity with analytical and technical processes. It is rare to find both the creative and the analytical in one person, and Littal has it. Time and time again, Littal surprised me with simple and profound ideas that balance technology and web cultural trends with deep insights into our modern emotional needs. I enjoy talking to her and gaining from her unique perspective.
Scroll to Top