מפגש ביתי פתוח

"בשנת 2015 אפתח את הבית ואת הלב", הבטחתי לכם ברשתות החברתיות. ואכן, השנה האזרחית החדשה הביאה עמה חידושים מרגשים, וביניהם, מסורת חדשה… 

במהלך השנה יתקיימו בביתי מפגשים פתוחים, בהם אשתף מה שמרתק אותי בעשייה, ואציע גם במה לאנשים מעניינים שמתלווים אלי בנתיבי הצילום התרפויטי. בכל מפגש אציג תכנים ייחודיים, ואגע בכל פעם בנקודות אחרות מעולם התוכן של צילום תרפויטי ופסיכולוגיה חיובית. המפגשים הנם הזדמנות ומסגרת ליצירת חוויה משותפת, בדרך הישנה והטובה, מחוץ למסך ולעולם הדיגיטאלי.

המפגשים הביתיים אינם כרוכים בתשלום, ומשמשים אך ורק כהזדמנות להעמקת ההכרות בינינו, להחלפת רעיונות ודעות, ולהשראה הדדית. אך נדרשת הרשמה טלפונית מראש, כדי שניתן יהיה להיערך היטב לקראת כל מפגש. כדי להשתתף במפגש הקרוב, ובעתיד, כדאי ליצור עמי קשר, לקבלת פרטים.

למשתתפים, לחבריי היקרים, לכם נתונה תודתי, על מפגשים מרוממי נפש, מעוררים ומעשירים. נוכחותכם, והדרך בה בוחר כל אחד מכם להשתתף ולשתף, הן הרוח הגבית שלי, הכוח וההשראה, להמשיך ולהפליג הלאה. מוזמנים לקחת חלק גם במפגשים בעתיד, ולהמשיך להיחשף, ולתרום, לתכנים ולרעיונות המתחדשים.

למתעניינים, אם לא הצלחתם להירשם למפגש, או שלא נשאר עבורכם מקום, אתם מוזמנים לגלות בהמשך העמוד מה החמצתם, ולקבל הפניה לחומרי קריאה משלימים.


מתוך המפגש הביתי הפתוח – 30.04.15

לשים את האושר בפוקוס - מפגש ביתי פתוח 30.04.15

לאחר תזכורת קצרה על הקשר בין צילום לבין בריאות הנפש והגוף, כמפורט במאמר – "האם "חיידק הצילום" הוא בעצם תרופה?". חזרנו לדון בייחוד של הלימוד באמצעות מצלמה. הצגתי תכנים מסדנת המבוא מסע אל הנוף הפנימי, ונתתי טעימה מאחד הנושאים: נוף ההזדמנויות מבעד לעדשה. בהמשך עברנו לדון בהתבוננות כדרך חיים, ובצילום וזהות כתהליך, ובשאלות נוספות שעולם הצילום מעלה. צפינו בתצלומים ובסרטונים, ושמענו על התהליכים שמאחוריהם, מעבודותיי, מעבודות תלמידיי, ומעבודותיו של הצלם-אמן אבשלום לוי, שהציג סדרות צילום מספרו ומהתערוכה "שטח הפקר", סדרות שבהן הצילום משמש כתהליך תרפויטי אישי, ככלי להשפעה מיטיבה על אנשים בשולי החברה, והן כאמצעי להשפעה חברתית.


מתוך המפגש הביתי הפתוח – 29.01.15

DSC_6648 - עותק

לאחר מבוא קצר על פסיכולוגיה חיובית, העלאתי את שאלת הקשר בין צילום לבין בריאות הנפש והגוף, והצגתי עדויות שונות, המפורטות גם במאמר – "האם "חיידק הצילום" הוא בעצם תרופה?". בהמשך, סיפרתי על הכישלון שלי בצילום, דנתי בייחודו של הלימוד באמצעות מצלמה, והתייחסתי לתפקיד שלי כמורה, בהתמודדות עם סרבני למידה, קיצורי דרך ושליטה בתודעה. לסיום, הזכרתי איך נוצר אצלי החיבור בין צילום לפסיכולוגיה חיובית, הצגתי את תכני סדנת המבוא מסע אל הנוף הפנימי, ונתתי טעימה מאחד המפגשים בה, נוף ההזדמנויות מבעד לעדשה. המפגש כולו היה מלווה בתצלומים, בסרטונים, ובסיפורים שמאחורי הקלעים.

 עוד על פסיכולוגיה חיובית וצילום

Scroll to Top